محمدتقی صالح ابوالقاسمی مدیرعامل شرکت تجارت گستران خوارزمی گفت: اقتصاد ایران به اصلاحات ساختاری نیاز دارد تا بتواند از رشد تورم بالای 40 درصد جلوگیری کرده و با مهار تورم، رشد اقتصادی را بهبود بخشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت تجارت گستران خوارزمی، محمدتقی صالح ابوالقاسمی با اشاره به تاثیر تورم در کاهش ارزش پول داخلی بیان داشت: تورم بالا به معنای کاهش قدرت خرید پول داخلی در مقابل ارز سایر کشورها است. کاهش ارزش پول کشور، هزینه واردات کالاها را بالا برده و منجر به تشدید تورم می‏شود.

وی افزود: تورم، انگیزه مردم از پس‏انداز را به سمت مصرف متمایل می‏کند، زیرا وقتی قیمت‏ها دائما افزایش می‏یابد مردم ترجیح می‏دهند پیش از آن‏که کالاها گران‏تر شود اقدام به خرید آنها کنند. رشد مصرف گرایی و کاهش میزان پس انداز، منجر به کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی می گردد.

مدیرعامل شرکت تجارت گستران خوارزمی تورم بالا باعث ایجاد عدم اطمینان افراد و کسب‌وکارها برای سرمایه گذاری در بخش های مولد می شود و سیاست گذاران با جلوگیری از تورم می‌توانند پیش‌بینی‌پذیری و ثبات اقتصادی را ارتقا دهند.

محمدتقی صالح ابوالقاسمی با تاکید به نقش تورم در بروز مشکلات اقتصادی اظهارداشت: تورم می‏تواند علت بروز بیکاری، حجم صادرات پایین، کاهش قدرت خرید، انحراف رفتار سرمایه‏گذاری، کاهش ارزش پول کشور و کاهش فعالیت‏های کسب‌وکار باشد و از جمله مشکلاتی است که در برنامه ریزی آینده اقتصاد کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تداوم مسیر اصلاحات اقتصادی برای مهار تورم و بهبود رشد اقتصادی، شفاف‌سازی سیاست ارزی و مردمی‌سازی اقتصاد با توجه به بخش خصوصی باید از اولویت های برنامه اقتصادی دولت باشد تا از این طریق بتواند به بهبود معیشت مردم و رشد عدالت اجتماعی کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *